Als je bedrijf zo hard groeit of je hebt meer ruimte nodig heb je eigenlijk 2 mogelijkheden. Je kunt verhuizen of extra ruimtes bijbouwen. Verhuizen is de goedkopere optie en wordt ook vaker gekozen. Verhuizen van een bedrijf is kost veel meer energie dan het verhuizen van woning naar een andere woning. Maar in beide gevallen is een goede voorbereiding het halve werk. Als je je bedrijfsverhuizing goed organiseert kan er maar weinig fout gaan. Het is belangrijk om op tijd te beginnen met plannen en met het inlichten van de betrokken personen.

Met je bedrijf verhuizen

Verder is het erg belangrijk om de orde te bewaren. Er zijn met een bedrijfsverhuizing nog meer dingen waar je rekening mee moet dan een normale verhuizing. Je begint met het zoeken van de juiste locatie. Hier moeten zoveel dingen nagekeken worden, denk aan de ruimte (grootte, parkeergelegenheid, entree, keuken, showroom etc.). Ook zijn de vaste lasten van een pand belangrijk om te checken.

Als je het juiste pand hebt gekozen moet je het pand gaan inrichten. Als je een “tweedehands” pand koopt moet je nadenken wat je vervangt en wat je kunt laten zitten. Belangrijk is om hier goed over na te denken, zo kun je misschien nog wel een paar jaar met het huidige tapijt of verlichting doen.

De verhuizing zelf

De verhuizing zelf is misschien nog wel het meeste werk. Zaak is om het door professionals te laten doen. Deze beschikken over goed gereedschap en apparatuur. Verder zijn er genoeg praktische afspraken te maken. Wie helpt mee en op welke locatie? Hoelaat zijn de verhuizers er? Waar begin je met verhuizen? Verhuis je per afdeling? Er komt genoeg bij kijken. En daarom is het belangrijk om alles goed ver van te voren te plannen. Ook moet je rekening houden met onverwachte zaken. Als je bijvoorbeeld in Amsterdam een bedrijf hebt is het handig om een verhuisbedrijf in Amsterdam te zoeken. Zodat de reiskosten ook minder zijn.